اقتصادی

قیمت پیاز در ایران به ۱۱ هزار تومان رسید

در ادامه گرانی مواد غذایی در ایران؛ قیمت یک کیلوگرم پیاز به ۱۱ هزار تومان افزایش یافت.

محمدرضا سارولر، معاون ارتباط با رسانه‌های وزارت جهادکشاورزی ایران تعطیلی میادین میوه و تره‌بار را عامل افزایش قیمت دانسته وگفته است که طی روزهای آینده با باز شدن میادین و انتقال پیاز از استان‌های جنوبی، قیمت این کالا «متعادل» خواهد شد.

از سوی دیگر؛ اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی به این اظهارات خوش‌بین نیست. وی در این باره بیان داشته که «کاهش عرضه در بازار داخلی به علت صادرات، دلیل اصلی گرانی‌ست که باید جلوی آن گرفته شود».

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، علاوه بر پیاز؛ قیمت چغندر قند و کاهو نیز به علت صادرات گران شده است. قیمت چغندرقند در بازار ایران به هفت هزار تومان برای هر یک کیلوگرم رسیده است. قیمت کاهو نیز در اسفند امسال تا ۱۵ هزار تومان برای هر یک کیلوگرم افزایش یافت.

شایان ذکر است که مرکز آمار ایران یکم فروردین نرخ تورم رسمی را ۲۶,۹ درصد اعلام کرد که بیشترین نرخ تورم رسمی در پنج سال گذشته است. دولت حسن روحانی در چهار سال نخست، یکی از اهداف اصلی خود را کاهش نرخ تورم و رسیدن به تورم تک‌رقمی اعلام کرد.

حسن روحانی، اخیرا طی اظهاراتی؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی و پادشاهی عربستان سعودی را از عوامل گرانی و افزایش نرخ تورم در ایران برشمرده است.

دکمه بازگشت به بالا