تازه‌های سیاسی

آمریکا ۱۴ فرد و ۱۷نهاد «مرتبط با برنامه هسته‌ای» ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه، دوم فروردین، ۱۴فرد و ۱۷ نهاد مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را به فهرست تحریمی موسوم به SDN اضافه کرده است.

به گزارش رویترز به نقل از وزارت خزانه داری آمریکا، شماری از این افراد و نهادها با برنامه موشکی و دفاعی ایران از جمله سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) مرتبط هستند.

در همین زمینه، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اظهار داشت: آمریکا اقدام قاطعی علیه نهادها و افرادی که از برنامه دفاعی رژیم ایران حمایت می‌کنند، اتخاذ کرده است.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در توییتر خود نوشته است: کارزار فشار حداکثری ما بر ایران با اقدام امروز علیه کسانی که با برنامه هسته‌ای ایران مرتبطند، از جمله دانشمندانی که قبلا با برنامه تسلیحات هسته‌ای مرتبط بودند، ادامه یافت. ما بدون وقفه با دسترسی ایران به توانایی تکثیر تسلیحات کشتار جمعی و همه فعالیت‌های غیرقانونی (این کشور) مقابله می کنیم.

سیگال مندلکر، معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری، و کریستوفر فورد، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین المللی و منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی گفته‌اند: فعالیت‌های سپند نشان می‌دهد که ایران همچنان دست‌یابی به توانمندی ساخت تسلیحات اتمی را در نظر دارد و برنامه هسته‌ای این کشور تنها برای تولید انرژی نیست.

آمریکا پس از خروج از برجام تمامی تحریم‌های تعلیق‌شده در چارچوب این توافق را بازگرداند و تحریم‌های تازه‌ای را نیز علیه افراد، نهادها و موسسات مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی ایران اِعمال کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا