تازه‌های سیاسی

کُردهای سوریه: نظام اسد سرکوب‌گر و خشن است

اداره خودگردان کُردهای سوریه در شمال این این کشور، رژیم بعثی دمشق به رهبری بشار اسد را «سرکوب‌گر و خشن» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدیریت خودگردان کردهای شمال سوریه، در واکنش به تهدیدهای دولت دمشق، طی بیانیه‌ای اظهار داشته که: «دولت سوریه بر ادامه سیاست سرکوب و خشونت اصرار دارد».

این بیانیه افزوده است که «دمشق از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و دمکراتیک برای بحران سوریه فرار می‌کند».

ژنرال علی عبدالله ایوب وزیر دفاع رژیم بعثی سوریه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران؛ نیروهای ائتلاف سوریه دمکراتیک را به اِعمال زور تهدید کرده است.

ائتلاف سوریه دمکراتیک که اکثر نیروهایش را جنگجویان کُرد یگان‌های مدافع خلق تشکیل می‌دهد، متحد آمریکا در نبرد علیه داعش است.

سخنان وزیر دفاع سوریه، نشان‌دهنده وجود خطر تنشی جدید؛ پس از اعلام شکست گروه داعش است که با تلاش بشار اسد رئیس‌ نظام بعثی سوریه برای بازپس‌گیری کنترل تمام مناطق این کشور همراه است.

پس از اعلام آمریکا مبنی بر خارج کردن نیروهایش از سوریه، مقام‌های کُرد این کشور تا کنون به توافقی با رژیم بشار اسد برای حمایت از مناطق تحت کنترل‌شان در برابر حمله احتمالی ترکیه دست نیافته‌اند.

ترکیه جنگجویان کُرد یگان‌های حمایت از خلق را وابسته به حزب کارگران دمکرات کردستان و گروهی تروریستی می‌داند و تهدید کرده که علیه آن‌ها دست به اقدام نظامی خواهد زد.

دکمه بازگشت به بالا