اقتصادی

حکم متهمان پرونده بانک سرمایه: ۲۰ سال حبس و شلاق در ملاء عام

مسعودی مقام٬ قاضی پرونده متهمان بانک سرمایه٬ در حاشیه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط در شعبه سوم دادگاه اعلام کرد، حکم اعضای هیات مدیره بانک سرمایه، علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی صادر و امشب ابلاغ می‌گردد.

آقای مسعود مقام، حکم هر کدام از این متهمان را ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی عنوان کرد.

او در عین حال در رابطه با سایر متهمان بانک سرمایه گفت: رسیدگی به پرونده آقای رضوی بعد از عید انجام می‌شود و پرونده سایر مدیران بانک‌ها و ارکان اعتباری هنوز از دادسرا ارسال نشده است.

قاضی پرونده متهمان بانک سرمایه در ارتباط با اظهارات مرجان شیخ الاسلامی که در حال حاضر متواری است، گفت: تمام متهمان مدافعاتی دال بر بیگناهی و نحوه مداخله خود ارائه می‌دهند.

گفتنی است که مرجان شیخ الاسلامی، یکی از ۱۴ متهم پرونده اختلاس پتروشیمی است که در بیانیه‌ای اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده و گفته است، به شکل قانونی به کانادا مهاجرت کرده و تاکنون هیچ پرونده‌ای در ایران نداشته ‌که تحت تعقیب باشد؛ چنانکه چندین‌ بار پس از مهاجرت، به ایران نیز سفر کرده‌ است.

 

دکمه بازگشت به بالا