تازه‌های سیاسی

رضا خندان: نسرین ستوده درباره حکم زندانش درخواست تجدیدنظر نمی‌کند

همسر خانم نسرین ستوده، وکیل زندانی و فعال حقوق بشر، اعلام کرده که خانم ستوده، نسبت به حکم دوازده سال زندان خود، درخواست تجدیدنظر نخواهد داد.

آقای خندان روز یکشنبه ۲۶ اسفند در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: نسرین گفته که درخواست تجدیدنظر نخواهد داد و دلیلش هم این است که نظام قضایی ناعادلانه است و اعتراض به این حکم اثری ندارد.

آقای خندان در عین حال افزود که همسرش، نمی‌خواهد هیچ اقدام قضایی انجام دهد چون روند قضایی را قبول ندارد. هیچ کاری در این زمینه صورت نخواهد گرفت.

آقای خندان همچنین گفت که نسرین به اتهام تشویق به فساد و فحشاء به ۱۲ سال زندان محکوم شده است.

به گفته وی، حداکثر حکم برای چنین اتهامی ده سال است ولی در پرونده‌هایی که بیش از سه اتهام مطرح می گردد، قاضی می‌تواند حکم را افزایش دهد و به همین دلیل خانم ستوده به ۱۲ سال زندان محکوم گردیده است.

اتهامات خانم ستوده، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، عضویت موثر در گروه کانون مدافعان حقوق بشر، لگام و شورای‌ملی صلح، تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن، ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل بازپرسی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی اعلام شده است.

این وکیل زندانی در پرونده قبلی خود نیز به اتهام «جاسوسی» به پنج سال زندان محکوم شد.

آقای خندان پیشتر گفته بود که حکم همسرش به خاطر اتهام‌های جدید ۳۳ سال زندان است؛ اما او باید طولانی‌ترین محکومیت خود را که ۱۲ سال زندان است سپری کند.

 

دکمه بازگشت به بالا