تازه‌های سیاسی

دبیرکل اتحادیه‌ی بین المجالس کشورهای اسلامی نسبت به پیامدهای یهودی‌سازی قدس هشدار داد

محمد قریشی نیاس، دبیرکل اتحادیه‌ی بین‌المجالس کشورهای اسلامی نسبت به پیامدهای خطرناک یهودی سازی قدس اشغالی هشدار داد

آقای نیاس در مراسم گشایش ۱۴ مین دوره‌ی نشست اتحادیه‌ی بین المجالس کشورهای اسلامی تأکید کرد: قدس، امروزه با حملات بی‌سابقه‌ی رژیم اشغالگر صهیونیستی روبروست؛ از جمله: برنامه‌های یهودی‌سازی و شهرک‌سازی‌های گسترده که تلاش می‌کند قدس را از فضای فلسطینی آن دور سازد.

دبیرکل اتحادیه‌ی بین‌المجالس کشورهای اسلامی  تصریح کرد: فلسطینی‌ها با تعرض‌های پیاپی روبرو هستند و ساکنان باریکه‌ی غزه به‌سبب محاصره‌ی همه‌جانبه از شرایط بد انسانی رنج می‌برند.

در همین رابطه؛ وزارت خارجه فلسطین طی بیانیه‌ای با انتقاد از سکوت جامعه یهودی ساکن در فلسطین اشغالی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی بیان داشت که این رویه، کمکی به ایجاد صلح نمی کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: جامعه جهانی در سکوت مطلق به تماشای جنایات رژیم صهیونیستی نشسته و از مسئولیتهای اخلاقی و قانونی خود در قبال مردم فلسطین شانه خالی کرده است.

وزارت خارجه فلسطین به افزایش مستمر اعدام‌های میدانی مردم فلسطین توسط صهیونیستها در روزهای اخیر اشاره و تاکید کرده است که ادامه این جنایات نشان می‌دهد نیروهای صهیونیست به ابزارهای کشتاری تبدیل شده اند که زندگی شهروندان بی دفاع فلسطینی را به دستور رژیم اشغالگر می‌گیرند.

در این بیانیه از همه موسسات و سازمانهای حقوق بشری خواسته شده که این جنایات را ثبت کرده، و به دادگاههای بین‌المللی ارجاع دهند.

دکمه بازگشت به بالا