تازه‌های سیاسی

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اخبار مربوط به محکومیت سلمان خدادادی را رد کرد

محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خبر صدور حکم محکومیت برای سلمان خدادادی، نماینده ملکان را رد کرد.

سلمان خدادادی که در حال حاضر به‌عنوان نماینده ملکان در مجلس ایران حضور دارد، از سوی یکر از بانوان این شهر به نام زهرا نویدپور به تجاوز متهم شد و اندکی پس از اظهارات این شهروند آذرباجیان شرقی، خبرگزاری‌ها از پیدا شدن جسد بی جان وی در منزل مادرش خبر دادند.

حال خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران به نقل از محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گزارش داده که «تا کنون حکمی برای سلمان خدادادی صادر نشده و اخبار انتشاریافته مربوط به صدور حکم محکومیت نماینده ملکان، فقط آبروی فرد را می‌برند».

تکذیب اخبار مربوط به صدور حکم محکومیت سلمان خدادادی، در حالی‌ست که پیشتر خبرگزاری رکنا و هرانا گزارش داده بودند که پرونده این نماینده متهم به تجاوز در دادگاه کیفری بررسی شده و اتهام وی از تجاوز، به “رابطه نامشروع کمتر از زنا” تقلیل یافته است.

براساس این گزارش‌ها سلمان خدادادی به “۲ سال انفصال از خدمت، ۲ سال تبعید و تحمل ۹۹ ضربه شلاق” محکوم شده بود.

زهرا نویدپور، شاکی این پرونده طی یک افشاگری اعلام کرده بود که سلمان خدادادی، نماینده ملکان به او تجاوز کرده است.

اندکی پس از این افشاگری، در ۱۶ دیماه امسال جنازه‌ی شاکی در منزل مادرش پیدا شد و رسانه‌های حکومتی ایران مدعی شدند که او خودکشی کرده است.

«پدیده‌ی خودکشی شدن» بارها در زندان‌ها و نیز شماری از پرونده‌های قضایی ایران، خبرساز شده است.

گفتنی‌ست: سلمان خدادادی، در جریان اعدام‌های دهه شصت از عناصر اطلاعاتی آذربایجان شرقی بوده و در دولت یازدهم و زمان تصدی وزارت محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه، به‌عنوان مشاور وی انتخاب شد.

وی پیشتر نیز در مجلس هفتم و زمانی که آرای لازم برای ورود به مجلس هشتم را کسب کرده بود، به تجاوز به منشی خود و یکی از دختران مراجعه کننده متهم شذ که این موضوع مورد تأیید قوه قضائیه و رییس وقت مجلس قرار گرفت.

او پیش از این، فرمانده‌ی  سپاه در ملکان بوده است.

دکمه بازگشت به بالا