تازه‌های سیاسی

واکنش‌های بین‌المللی به حکم زندان و شلاق برای نسرین ستوده

«همزمان با گرامی‌داشت حقوق زنان توسط سایر جهان، رژیم ایران برای نسرین ستوده، مدافع برجسته حقوق بشر و زنان؛ ۳۸ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق صادر می کند. آیا این است «فصل جدید اجرای عدالت» که خامنه‌ای با افتخار موعظه می کند؟»

اینها اظهارات رابرت پالدینو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در زمینه احکام صادرشده علیه نسرین ستوده است.

در همین رابطه؛ عفو بین‌الملل نی،ز حکم جدید علیه خانم ستوده را « شدیدترین حکمی» که در سال‌های اخیر، برای یک مدافع حقوق بشر در ایران صادر شده، دانسته است.

این نهاد مدافع حقوق بشر تصریح نموده که، حکم تازه علیه خانم ستوده نشان می‌دهد: مقا‌م‌های ایران، سرکوب مدافعان حقوق بشر را تشدید کرده‌اند.

فیلیپ لوتر، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل در این زمینه گفته است: این کاملا هولناک است که نسرین ستوده به دلیل فعالیت مسالمت آمیز خود برای دفاع از حقوق بشر؛ به تقریبا چهار دهه زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

این مقام عفو بین الملل اضافه کرد: کشورهایی که بر ایران نفوذ دارند، می بایست برای آزادی نسرین ستوده اقدام کنند. جامعه بین‌المللی به ویژه اتحادیه اروپا، که هم اکنون در حال گفت‌وگو با ایران است، می‌بایست اقدامی قاطع و علنی علیه این حکم شرم‌آور انجام داده و برای آزادی بدون قید و شرط نسرین ستوده اقدام کنند.

وی اظهار داشت: «مجازات و حکم صادره برای نسرین ستوده، تاکیدی‌ست بر وجهه ایران به عنوان یک حکومت سرکوبگر بی‌رحم حقوق زنان.»

دکمه بازگشت به بالا