تازه‌های سیاسی

۱۰۰ فعال سیاسی و مدنی: انتصاب رئیسی دهن کجی خامنه ای با افکار عمومی است

بیش از ۱۰۰ فعال سیاسی و مدنی، با انتشار بیانه ای، انتصاب ابراهیم رئیسی از طرف علی خامنه ای، به عنوان رئیس قوه قضائیه را، محکوم نمودند.

آنها گماشتن ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه را پاداش به جنایتکاران و نمونه بارز دیگری از بی‌اعتنایی و لجبازی رهبر نظام، نسبت به افکار عمومی داخلی و بین المللی و ترجیح آمال اقلیت حاکم بر منافع ملی کشور دانستند.

نویسندگان این بیانیه با اشاره به عضویت رئیسی در هیئت مرگ، یادآور شدند که وی به شهادت روشن آیت‌الله منتظری، یک «جنایتکار» است.

این فعالان سیاسی و مدنی، درعین حال، انتصاب آقای رئیسی را، سرکشی در برابر افکار عمومی، نمک پاشی بر زخم خانواده‌های قربانیان و بدترین انتخاب توصیف کردند.

ابراهیم رئیسی که روز ۱۶ اسفند از سوی رهبر جمهوری اسلامی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد، مشمول تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپاست و در سال ۶۷ عضو هیاتی چهار نفره بوده که درباره اعدام زندانیان سیاسی تصمیم گرفته است.

پیشتر نیز رابرت پالادینو، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، با اشاره به عضویت ابراهیم رئیسی در کمیته تصمیم‌گیر درباره اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در سال ۶۷، انتصاب او به ریاست قوه قضائیه ایران را شرم‌آور خوانده بود.

در مقابل اما؛ ۲۰۰ نماینده مجلس ایران، از طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، از انتصاب ابراهیم رئیسی به مقام رئیس قوه قضائیه استقبال کردند.

 

دکمه بازگشت به بالا