تازه‌های سیاسی

رهبر حزب‌الله لبنان بار دیگر از هوادارانش درخواست کمک مالی کرد

در پی بازگشت تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همزمان با افزایش فشار کشورهای غربی بر گروه تروریستی حزب‌الله لبنان، حسن نصرالله، رهبر این گروه، در تازه‌ترین سخنرانی‌ خود، بار دیگر خواستار کمک‌ مالی از طرف هوادارانش شد.

سخنرانی‌های حسن نصرالله، رهبر این گروه تروریستی؛ در سال‌های اخیر عمدتا به صورت تلویزیونی ایراد شده است.

او طی یک سخنرانی تلویزیونی اظهار داشت: «امروز اعلام می‌کنم که مقاومت نیاز به کمک‌های مردمی دارد». وی تأکید کرد: «تحریم‌ها و فهرست‌های تروریستی، شکلی از جنگ هستند و باید آنها را شرایط جنگی ببینیم».

آمریکا گروه حزب‌الله لبنان و تمامی شاخه‌هایش را «تروریستی» اعلام کرده و در ماه‌های اخیر فشارها و تحریم‌های مالی علیه این گروه مورد حمایت نظام تهران را افزایش داده است.

آمریکا بارها از کشورهای اروپایی خواسته است تمامی شاخه‌های حزب‌الله لبنان را در زمره گروه‌های تروریستی قلمداد کنند.

شاخه نظامی حزب‌الله از سال ۲۰۱۳ در فهرست «گروه‌های تروریستی» اتحادیه اروپا قرار دارد، اما این اتحادیه شاخه سیاسی حزب‌الله را استثنا کرده بود.

با این حال بریتانیا حدود دو هفته پیش اعلام کرد که فعالیت‌های حزب‌الله لبنان «برهم‌زننده ثبات در خاورمیانه» است و لندن ازین پس بین شاخه‌های مختلف این گروه تمایزی قائل نمی‌شود و بخش سیاسی حزب‌الله را نیز «تروریستی» می‌داند.

نظام تهران، عمده‌ترین حامی مالی – نظامی حزب‌الله لبنان به شمار می‌رود و همواره بر استمرار این حمایت‌ها تأکید کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس درخواست حسن نصرالله از هوادارانش برای کمک مالی را «اقدامی نادر» توصیف کرده است.

آمریکا از مدت‌ها پیش اعلام کرده که گروه حزب‌الله بخشی از هزینه‌های مالی خود را از راه قاچاق مواد مخدر در آمریکای لاتین تأمین می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا