اهل سنت

برگزاری آیین نکوداشت شیخ محمدعلی خالدی، «سلطان العلماء» در بندر لنگه

روز چهار شنبه ۱۵ اسفند ماه  در مسجد جامع سلطان العلما در بندر لنگه همایش نکوداشت شیخ محمدعلی خالدی، «سلطان العلماء» با حضور شماری از شخصیت‌های سیاسی و دینی برگزار شد.

جمعی از علما، اندیشمندان و ائمه جمعه و جماعات؛ و نیز استاندار هرمزگان، و نماینده ولی فقیه در این استان با حضور در آیین نکوداشت شیخ محمدعلی خالدی سخنرانی کردند.

سخنرانان ضمن تجلیل از خدمات و کارهای علمی و فرهنگی این شخصیت برجسته و نامدار جهان اسلام به بیان تاریخچه فعالیت‌های اجتماعی و دینی وی به‌ویژه در جنوب ایران پرداختند.

شیخ محمدعلی امینی که در حال حاضر ریاست مجتمع علوم دینی سلطان العلماء در بندر لنگه را بر عهده دارد، برگزاری این همایش را در جهت قدردانی از شیخ محدعلی خالدی برشمرد و تصریح کرد که این «شخصیت فرزانه، ۸۰ سال از عمر بابرکت خود را صرف خدمت صادقانه در عرصه های مختلف نموده است».

دکتر فریدون همتی، استاندار هرمزگان؛ از دیگر سخنرانان این همایش، تجلیل از این عالم دینی و شخصیت برجسته را اقدامی ارزشمند دانست و بیان داشت: چنین مراسمی موجب آشنایی بیشتر مردم با شخصیتی خواهد شد که عمر با برکت خویش را در راه دین مبین اسلام سپری نموده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: جناب مولانا شیخ محمد علی خالدی از علمای بزرگ منطقه است که با دلسوزی، هوشمندی و اعتدال در ایجاد اتحاد اسلامی در این منطقه نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است.

شایان ذکر است: پیش از این؛ شیخ محمدعلی خالدی، ملقب به سلطان العلماء به عنوان شخصیت سال دوره بیستم جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی در کشور امارات عربی متحده انتخاب شده بود.

همزمان شیخ ابراهیم محمد بومِلْحِه، مشاور فرهنگی و امور بشردوستانه حاکم دبی اظهار داشت که انتخاب شیخ محمد علی بن شیخ عبدالرحمن سلطان‌العلماء به‌عنوان شخصیت سال دوره بیستم جایزه بین المللی قرآن کریم دبی، به خاطر دانش وافرِ ایشان و انجام امور خیریه و عام المنفعه؛ و سودرسانی فراوان به مردم بوده است.

شیخ محمدعلی خالدی، سلطان العلماء؛ علاوه بر تألیف بیش از ۷۰ کتاب، انجام پروژه های خیریه فراوانی را در کارنامه‌ی خود دارد که از آن جمله می‌توان به ساخت شمار زیادی مسجد، مدرسه، دانشکده، بیمارستان و آب انبار اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا