تازه‌های سیاسی

روحانی: رهبر، فرماندهی جنگ اقتصادی را به رئیس‌جمهوری سپرد

در حالی‌که مخالفان دولت، تبلیغات خود را علیه حسن روحانی و دولتش، به‌ویژه در مورد پیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی (FAFT) شدت بخشیده‌اند، حسن روحانی، کشور را در شرایط حساس و جنگ اقتصادی با «دشمن» دانست، و گفت: رهبر جمهوری اسلامی، فرمانده‌ ای در جنگ اقتصادی را به او سپرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، که امروز چهارشنبه ۱۵ اسفند به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت به استان گیلان سفر کرده است و در لاهیجان سخنرانی می کرد، ابتدا از ناکامی‌های «دشمن» در یک سال گذشته سخن گفت و سپس مدعی شد، ایران در برابر آزمایش تاریخی پیروزی‌های بزرگی به‌دست آورد.

روحانی در همین حال ایران را در شرایط بسیار حساس و جنگ اقتصادی توصیف کرد و گفت دشمن مشکل می‌سازد.

به‌گفته حسن روحانی، سخت‌ترین ماه‌های امسال به‌لحاظ اقتصادی و تورم ماهانه، شهریور و مهر و «تا حدی بهمن‌ماه» بود و «بهترین ماه‌ها» نیز آذر و دی‌ماه بودند.

رئیس جمهوری ایران، درباره جنگ اقتصادی افزود: «در شرایط جنگ اقتصادی کشور به فرمانده واحد نیاز دارد؛ به رهبری پیشنهاد دادم فرماندهی با او [باشد] و ما و سایر قوا پشت سر شما هستیم؛ گفتند: فرمانده این جنگ باید رئیس‌جمهور باشد. ایشان دستور دادند که دو قوه دیگر با همه توان در چارچوب مقررات در کنار دولت بایستند.

حسن روحانی در ادامه خاطرنشان ساخت: پیشنهاد خود را هم در یک جلسه خصوصی دو نفره با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و هم در جلسه‌ای که مسئولان بلندپایه نیز حضور داشتند ارائه دادم و پس از آن‌که خامنه‌ای فرماندهی در جنگ اقتصادی را به او و دولت سپرده، او نیز آمادگی خود را اعلام کرده است.

دکمه بازگشت به بالا