تازه‌های سیاسی

شدت گرفتن جنگ قدرت در ونزوئلا پس از بازگشت رهبرمخالفان آن کشور

خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از تشدید فشار بر دولت مادورو خبر داده است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور نیز گفته: که به زودی به آشوب این اقلیت مجنون که خواستار سرنگونی او هستند، پایان خواهد داد.

گوایدو پس از یک سفر ده روزه به کشورهای آمریکای جنوبی روز دوشنبه ۱۳ اسفند به ونزوئلا بازگشته بود. رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز سه‌شنبه، پنجم مارس در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی خبر از افزایش فشار بر دولت مادورو داده بود.

این در حالی است که دولت مادورو تهدید کرده بود که در صورت بازگشت گوایدو، اقدام به دستگیری او خواهد نمود؛ تهدیدی که با واکنش دولت آمریکا نیز مواجه گردید و به مادورو در این زمینه هشدار جدی داده شد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در گفتگویی با فاکس نیوز اظهار داشت: اگر مادورو چنین قدمی را بردارد، فکر می‌کنم روز رفتنش را جلو انداخته است.

حال آقای گوایدو به کشور بازگشته و علی رغم این تهدیدات، تا لحظه تنظیم این خبر آزاد است و بازداشت نشده.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه ۱۵ اسفند (شش مارس) با انتشار گزارشی از کاراکاس از تشدید جنگ قدرت در ونزوئلا خبر داد.

گوایدو پس از بازگشت از سفر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آن‌ها مسئولان دولتی زیر انبوهی از تناقض غرق شده‌اند و نمی‌دانند که چگونه باید به مردم ونزوئلا پاسخ گویند.

همچنین گوایدو در ضمن دعوت از مردم برای اعتصاب و تظاهراتی سراسری، خطاب به مادورو و دولت ونزوئلا گفته است: «آن‌ها گمان می‌کردند که نقطه اوج فشارها علیه آن‌ها سپری شده، حال آنکه این تنها آغاز کار است.

 

دکمه بازگشت به بالا