تازه‌های سیاسی

گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با همتایان فرانسوی و بریتانیایی‌اش در مورد ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است، که مایک پومپئو (وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ) با همتایان بریتانیایی و فرانسوی خود در مورد، مقابله با اقدامات تروریستی مورد حمایت ایران و رفتارهای مخرب جمهوری اسلامی از طریق تلفن، گفتگو کرده است.

رابرت پالادینو در این رابطه خبر داده است، که آقای مایک پمپئو در گفت‌وگو با جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، در مورد مقابله با رفتارهای مخرب ایران و مسائل دیگری از جمله: روند ایمن‌سازی سوریه و غیر اتمی‌ شدن کره شمالی تبادل نظر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفته است، که وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در تماسی دیگر با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه هم، به تلاش فرانسه برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی مورد حمایت ایران در اروپا و خاورمیانه اشاره کرده و با او در مورد برخی از مسائل دیگر نیز گفت‌وگو داشته است.

ایالات متحده، تهران را با این القاب توصیف می کند، حامی درجه یک تروریسم در جهان، ریشه مشکلات و بحران‌ها در خاورمیانه و حکومتی سرکش.

پس از آنکه دولت دونالد ترامپ از توافق اتمی با ایران خارج شد، آنها می‌گوید که قصد براندازی نظام را ندارند و تنها خواستار تغییر رفتار تهران و تبدیل شدن آن به یک کشور نرمال هستند.

در این میان، کشورهای اروپایی هم، در عین اینکه با خروج آمریکا از برجام موافق نبودند؛ اما، همصدا با واشینگتن از ایران می خواهند، تا دست از توسعه موشک‌های بالیستیک بردارد و نیروهای خود را از کشورهایی مانند سوریه بیرون کند.

دکمه بازگشت به بالا