تازه‌های سیاسی

جانشین سلیمانی: آنها که باید از سفر اسد به ایران بدانند می‌دانستند

در ادامه نظرات مقامات حکومتی ایران درباره استعفای وزیر خارجه، جانشین فرمانده سپاه قدس، روز چهارشنبه، ۱۵ اسفندماه، تایید کرد، که رئیس جمهور سوریه را نیروی قدس سپاه به تهران آورده است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا در این رابطه می گوید: که آقای اسماعیل قاآنی، جانشین قاسم سلیمانی در بخش برون‌مرزی سپاه پاسداران، تاکید کرده است، که «آنها که باید بدانند» از سفر اسد به ایران خبر داشته‌اند و آنهایی که نباید، نمی‌دانستند.

آقای قاآنی، همچین در بخش دیگری از صحبت هایش، که به نحوی توام با تناقض گویی است، حسن روحانی (رئیس جمهوری) را به غفلت متهم کرده است.

جانشین قاسم سلیمانی در عین حال دولت را در این قضیه مقصر دانسته و گفته است:‌ آقای رئیس جمهوری از سفر بشاراسد به ایران مطلع بود و ظاهراً غفلتی صورت می‌گیرد و به ظریف گفته نمی‌شود، که اینها همه به خودشان (دولت) بر می‌گردد.

پس از آن که در روز ششم اسفندماه، محمد جواد ظریف، وزیرخارجه جمهوری اسلامی از طریق اینستاگرامش، خبر استعفای خود را منتشر کرد، بسیاری علت این امر را دعوت نشدن از او در دیدارهای جداگانه رهبر جمهوری اسلامی و مقام ریاست جمهوری با بشار اسد دانستند.

آقای ظریف در نخستین اظهار نظرش پس از استعفای ناگهانی اش، ابراز امیدواری کرد که این اقدام «تلنگری» باشد، تا وزارت خارجه به «جایگاه قانونی‌اش» بازگردد.

پیش از این، وب‌سایت انتخاب نوشته بود که آقای ظریف در پاسخ به پرسش این رسانه درباره صحت خبر استعفا گفته است:  بعد از عکس‌های ملاقات‌های امروز، دیگر جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه در جهان اعتباری ندارد.

در همین رابطه، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه نیز، اظهار داشته است: وزارت امور خارجه کاملا از سفر بشار اسد به ایران بی‌اطلاع بود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا