اقتصادی

قیمت برخی از اقلام مرغ، به کیلویی ۳۰ هزار تومان رسید

ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ را برای مصرف‌کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده، در بازار اما، هر کیلو مرغ تازه ۱۵ هزار تومان و اقلام دیگر مرغ، ۱۶ تا ۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا هر کیلو مرغ تازه در بازار ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود. در همین حال قیمت هر کیلو سینه مرغ ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت‌گذاری شده است.

اعداد و ارقام مربوط به قیمت‌گذاری اقلام مرغ در بازار نشان می‌دهد که برخی از این اقلام همچون شنسل فیله به ۳۵ هزار تومان رسیده است.

همزمان؛ گزارش‌ها حاکی‌ست که قیمت نان در ایران به صورت غیررسمی افزایش یافته و برخی نانوایی‌ها با کاهش کیفیت آرد و با کمک انواع افزودنی‌ها و با کم گذاشتن از وزن چانه، قیمت نان را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا بیشتر نانوایی‌ها در خمیر نان و در لحظه پخت، مواد اضافه‌ای همچون سبوس و کنجد اضافه می‌کنند و به این بهانه قیمت‌ها را نسبت به نرخ‌های رسمی افزایش می‌دهند.

در روزهای پایانی سال و در آستانه‌ی سال جدید خورشیدی، بازارهای ایران با نگرانی نسبت به کمبود کالاهای مصرفی و افزایش قیمت‌ها مواجه شده‌اند. کاهش قدرت خرید مردم نیز به بالا رفتن سطح نارضایتی عمومی از شرایط موجود انجامیده است.

دکمه بازگشت به بالا