تازه‌های سیاسی

ریاست ابراهیم رئیسی بر دستگاه قضایی تایید شد

غلامرضا محسنی اژه‌ای، در نشست مطبوعاتی هفتگی خود می گوید: بدهکار نظام است و به رئیس جدید قوه قضاییه، آقای رئیسی کمک خواهد کرد. یک نماینده مجلس هم خبر داده، که معرفی ابراهیم رئیسی ۱۷ اسفند انجام می‌شود.

روز یکشنبه ۱۲ اسفند، سخنگوی قوه قضاییه ایران در جواب این سوال که آیا در دوره جدید به کار در این دستگاه ادامه می‌دهد یا خیر، اظهار داشت: بنده به نظام بدهکار هستم و باید به نظام خدمت کنم و حتماً در دوره بعدی ریاست قوه قضائیه هم به رئیس جدید (آقای رئیسی) و قوه قضائیه کمک خواهم کرد.

محسنی اژه‌ای همچنین افزود: اگر زنده باشم در قوه قضائیه هستم خیالتان راحت.

انتصاب ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه از چندی قبل، و پس از اینکه صادق آملی لاریجانی، رئیس کنونی این قوه، با حکم خامنه‌ای، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شد، مطرح بوده است.

یحیی کمالی‌پور، عضو کمیسیون قضایی مجلس نیز در همین رابطه گفته است، که رئیسی ۱۷ اسفند جایگزین صادق لاریجانی می‌شود.

ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶، نامزد اصلی اصولگراها بود که توانست در رقابت با حسن روحانی، ۳۸درصد آراء را کسب کند.

رئیسی ۵۹ ساله، داماد احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد است و تولیت استان قدس را برعهده دارد. او پیش‌تر دادستان کرج، معاون دادستانی انقلاب تهران، رئیس سازمان بازرسی کل کشور بوده و از مرداد ۹۶ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

رئیسی به عنوان یکی از عاملان کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت معرفی می‌شود. بازماندگان اعدام‌های این دوران شهادت داده‌اند که او از اعضای (هیئت مر)  در تابستان ۱۳۶۷ بوده؛ اتهامی که ابراهیم رئیسی آنرا رد می کند و گفته در این زمینه هیچ مسئولیتی نداشته است.

دکمه بازگشت به بالا