تازه‌های سیاسی

حمله لفظی رئیس مجلس به رئیس سازمان برنامه و بودجه

در حالی که مجلس نظام ایران، دولت را به افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان دولت مکلف کرده، اما محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، اجرای این مصوبه را «ناممکن» دانسته است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس یکشنبه ۱۲ اسفند قانون افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان دولت را «لازم‌الاجرا دانست».

دولت در لایحه بودجه؛ افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت را پیشنهاد کرده بود، اما مجلس در برابر این پیشنهاد دولت را به افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان موظف کرد. بر اساس مصوبه مجلس؛ باقیمانده اعتبار افزایش حقوق برای ترمیم دریافتی کارکنانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند، هزینه خواهد شد.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به فاصله کوتاهی پس از تصویب این موضوع، در نامه‌ای به رئیس مجلس نوشت: این مصوبه برای دولت قابل اجرا نیست.

لاریجانی در جلسه علنی مجلس در پاسخ به تذکر ناصر موسوی لارگانی به دولت مبنی بر عدم اجرای این مصوبه، بدون اینکه نامی از نوبخت ببرد، اظهار داشت: «او بی‌جا کرده که چنین حرفی زده»  و «دولت نمی‌تواند قانون را اجرا نکند».

در همین رابطه، شماری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نظام تهران در ساختارهای مختلف دولتی و قضایی خود در سال آینده با بحران اقتصادی شدیدتری مواجه خواهد بود؛ هرچند که حسن روحانی، بدون ارائه‌ی هیچ طرحی، وعده داده است که سال آینده، تورم را مهار خواهیم کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا