تازه‌های سیاسی

واکنش تند ایران به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران روز شنبه در بیانیه‌ای رفتار گزارشگر ویژه سازمان ملل برای ایران را «تخلف‌آمیز» خوانده و کمیسر عالی این سازمان را به قطع همکاری تهدید کرد.

این ستاد در بیانیه خود جاوید رحمان، گزارشگر سازمان ملل، را به «فعالیت تبلیغاتی… و ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران» متهم کرده است.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، دومین گزارش خود در مورد وضعیت حقوق بشر ایران را روز چهارشنبه، هشتم اسفندماه، به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد.

آقای رحمان در خلاصه این گزارش تأکید کرده بود که تداوم اعتراضات در ایران نشان‌دهنده نارضایتی‌های طولانی‌مدت مردم از وضعیت حقوق بشر در این کشور است.

محمدجواد لاریجانی، مدیر ستاد حقوق بشر ایران در قوه قضاییه اظهارات جاوید رحمان درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را ادعاهایی «نادرست» و «غیرواقعی» توصیف کرده است.

اعدام مجرمان نوجوان، حق آزادی بیان، حق برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز، وضعیت اقلیت‌های قومی و مذهبی، حق دادرسی عادلانه، حقوق زنان و بازداشت روزنامه‌نگاران، وکلا، فعالان کارگری و فعالان سیاسی و مدنی، از مواردی‌ست که در گزارش جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران به آنها پرداخته شده است.

دکمه بازگشت به بالا