تازه‌های سیاسی

برگشت محمدجواد ظریف به وزارت خارجه

یک روز پس از استعفای انیستاگرامی وزیر خارجه جمهوری اسلامی،  حسن روحانی (رئیس جمهوری) استعفای او را نپذیرفت و حال آقای ظریف خبر داده که به عنوان مسئول پیشبرد سیاست خارجی در این مقام خواهد ماند.

آقای ظریف در یادداشتی ناخوانا که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، و خبرگزاری حکومتی ایسنا هم آنرا بازتاب داده، تاکید نموده است، که هیچ دغدغه‌ای جز اعتلای سیاست خارجی ندارد.

آقای محمدجواد ظریف، روز چهارشنبه در پیامی  اینستاگرامی ضمن عدول از استعفایش، از محبت‌های همه به‌ویژه در ۳۰ ساعت گذشته قدردانی نموده است.

صبح امروز چهارشنبه، خبرگزاری ایرنا از پاسخ رسمی رئیس جمهور به وزیر خارجه و رد استعفای او خبر داد.

دو روز پس از استعفای محمدجواد ظریف از وزارت خارجه ایران، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، از او به عنوان “مسئول اصلی سیاست خارجی” حمایت نمود.

آقای سلیمانی گفته است: که ظریف همواره مورد تایید مقام‌های عالی حکومت به ویژه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است.

نامه رئیس جمهوری هم در رد پذیرش استعفای آقای ظریف، دقیقا ساعتی پس از تاکید فرمانده سپاه قدس بر اعتماد رهبران نظام به محمدجواد ظریف منتشر گردید، و بر این مسئله صحه گذاشت که برگشت آقای برجام به وزارت خارجه، با هماهنگی بیت رهبری صورت گرفته است.

خبرگزاری حکومتی ایرنا به نقل از نامه رئیس جمهور نوشته است که پذیرش استعفای شما را بر خلاف مصالح کشور می‌دانم و با آن موافقت نمی‌کنم.

پیشتر رئیس دفتر آقای روحانی و همچنین سخنگوی وزارت خارجه خبر داده بودند که با استعفای ظریف موافقت نشده است.

 

دکمه بازگشت به بالا