تازه‌های سیاسی

دیدار بشار اسد، رئیس حکومت بعثی سوریه با علی خامنه‌ای در تهران

بشار اسد، رئیس حکومت بعثی سوریه، با سفر به تهران روز دوشنبه ششم اسفند با علی خامنه‌ای، رهبر نظام تهران و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به‌طور جداگانه دیدار کرد.

در دیدار بشار اسد با علی خامنه‌ای و حسن روحانی؛ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نیز حضور داشته است.

علی خامنه‌ای در این دیدار؛ ایران و سوریه را «عمق راهبردی» یکدیگر خواند و خطاب به بشار اسد  افزود که او «به قهرمان جهان عرب تبدیل» شده و «مقاومت در منطقه به‌وسیله » بشار اسد، « قدرت و آبروی بیشتری یافته است».

علی خامنه‌ای در حالی، بشار اسد را «قهرمان جهان عرب» نامیده که از زمان آغاز اعتراض‌های مردم سوریه در سال ۲۰۱۱  تاکنون؛ اقدامات خشونت‌بار حکومت بعثی سوریه صدها هزار تن از مردم این کشور را کشته و میلیون‌ها تن را آواره کرده است. در این میان شمار زیادی از فلسطینیان ساکن سوریه، به دست نیروهای بعثی اسد، کشته شده‌اند.

به‌گزارش رسانه‌های حکومتی ایران؛ بشار اسد نیز در این دیدار از «حمایت‌های بی‌دریغ» نظام تهران از حکومت خود تقدیر کرده است.

بشار اسد همچنین در تهران با حسن روحانی دیدار نمود.

حسن روحانی در این دیدار از آمادگی ایران برای کمک به بازسازی سوریه خبر داده است.

دخالت ایران در سوریه و حمایت از بشار اسد، انتقادهای گسترده‌ای را در ایران نیز به دنبال داشته است.

برخی فعالان سیاسی در ایران؛ از جمله: مهدی خزعلی با انتقاد شدید از دخالت ایران در سوریه و عملکرد قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران در منطقه، «به‌وجود آمدن» گروه داعش را «مرهون سوءمدیریت قاسم سلیمانی» دانسته‌ان

دکمه بازگشت به بالا