تازه‌های سیاسی

احمدی‌نژاد: وضع آزادی بیان نسبت به قبل از انقلاب بدتر شده است

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری پیشین ایران، که زمانی خامنه ای در وصف او گفته بود: نظرم به نظر احمدی نژاد نزدیک تر است، اما بعدها صلاحیتش برای انتخابات ریاست جمهوری از طرف شورای نگهبان رد شد، در گفت‌وگویی با خبرگزاری حکومتی فارس، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت آزادی و عدالت در جامعه گفته: «وضعیت آزادی نسبت به قبل انقلاب را باید در دو وجه بررسی کرد.

بخش اول شدت برخورد با آزادی مردمیست و بخش دوم گستره برخورد با آزادی.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داده: در بخش اول وضعیت ما بهتر شده است؛ یعنی شدت عمل حکومت علیه مخالفان تخفیف یافته اما گستره برخورد حکومت با آزادی مردم بدتر شده است؛ یعنی در مقایسه با قبل، وضع آزادی بدتر شده است.

این سخنان آقای احمدی نژاد در مورد وجه اول آزادی درحالی بیان می شود که بسیاری از مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی با اتهاماتی از قبیل تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی، با احکام سنگین و طولانی مدت زندان مواجه اند و تعدادی از زندانیان سیاسی- عقیدتی نیز اعدام شده اند.

این تشدد در برخورد با مخالفان از همان سالهای اول انقلاب با اعدام های گسترده آغاز گردید که از جمله مشهورترین آنها، اعدام دست جمعی مخالفان در سال ۶۷ است.

دکمه بازگشت به بالا