تازه‌های سیاسی

همزمان با گرانی گوشت در ایران، با تشکیل اولین پرونده در این مورد چهار نفر بازداشت شدند

دادستان تهران از تشکیل اولین پرونده در رابطه با گوشت قرمز در شعب ویژه و بازداشت چهار نفر در این پرونده خبر داد.

«عباس جعفری دولت آبادی» در چهارمین نشست کمیته مقابله با گرانفروشی در دادستانی تهران، اعلام کرد: «در این رابطه دو نفر از ستاد تنظیم بازار استان تهران و دو نفر از سایر دستگاه‌های مرتبط با تأمین و توزیع گوشت، بازداشت شده اند و پرونده آنان در حال تکمیل تحقیقات است».

وی با استناد به اظهارات برخی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مبنی بر کمبود ۴۰ تا ۵۰ درصدی گوشت در بازار، تاکید کرد که دولت در این شرایط به سمت توزیع هدفمند گوشت قرمز برود.

دادستان تهران در واکنش به اظهارات رئیس گمرکات کشور مبنی بر ممنوعیت صادرات دام از خرداد امسال، بیان داشت: «این اظهار با واقعیت موجود تفاوت دارد؛ اگر صادرات دام از خرداد ممنوع شده، پس چرا تا آذرماه ادامه داشته است؟»

جعفری دولت‌آبادی با اظهار نگرانی از ناهماهنگی نهادهای در موضوع کنترل بازار تأکید کرد: «دستگاه‌های مختلف نباید اقدامات یکدیگر را خنثی کنند».

دادستان تهران اضافه کرد: «اگر اخبار منتشره در کشور از جمله خبرها پیرامون گوشت قرمز مدیریت نشود، موجب نگرانی مردم خواهد شد. باری اعلام می‌شود: دو هزار دام زنده وارد کشور شده و مسئول دیگری رقم دیگری را اعلام می‌کند و همزمان برخی سایت‌ها خبر می‌دهند که چند صد گوسفند در این میان گم شده است؛‌ این، قابل توجیه نیست و به‌نوعی تضعیف مدیریت اجرایی کشور است».

وی با اشاره به نابسامانی شدید در عرضه گوشت قرمز، بیان داشت: «زمانی که کشور درگیر جنگ بود، چنین اتفاقاتی رخ نداد».

مشکلات معیشتی در ایران که نارضایتی و اعتراضات مردمی را در پی داشته است، با واکن‌شهای حکومتی؛ از جمله: برخوردهای امنیتی با اعتراضات و گاه اعدام متهمان به اخلال در اقتصاد کشور همراه بوده است؛ اما گزارشها از ایران حاکی‌ست که گرانی و سطح نارضایتی عمومی از وضعیت موجود به بالاترین سطح خود در چهار دهه گذشته رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا