تازه‌های سیاسی

فرمانده هوافضای سپاه بدون اشاره به کشتی‌های چینی، مشکلات صیادان ایرانی را به کشور امارات نسبت داد

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، بامداد یک‌شنبه با نسبت دادن شماری از مشکلات ایران به «دشمنان»، «کاهش میزان بارندگی کشور» را «مشکوک» دانست و اظهار داشت: «مسئولان باید با دقت مسائل را بررسی کنند و بدانند که دشمنان در عرصه‌های مختلف علیه ما اقدام می‌کنند».

این فرمانده سپاه افزود: «ما یک سال است که به دعوت وزارت نیرو در حوزه آب ورود کرده‌ایم و خود آنها هم فهمیده‌اند که در چند سال گذشته اتفاقاتی در حوزه آب افتاده‌است».

وی بیکار شدن ماهیگیران جنوب ایران را نیز به کشور امارات متحده نسبت داده و گفته است: «اینکه کشوری مانند امارات خوراک ماهیان را از دریا استخراج می‌کند و در بیابان می‌ریزد، طبیعی نیست.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بدون اینکه مدرک و منبعی ارائه کند، مدعی شد: «ردهای سعودی‌ها و اماراتی‌ها در اقتصاد ما پیداست.»

اظهارات تازه این فرمانده‌ی ارگان نظامی درباره اقتصاد نابسامان ایران و اتهام زنی به شماری از کشورهای منطقه تحت عنوان «دشمنان»، در حالی‌ست که دخالت نهادهای نظامی در امور اقتصادی، از عوامل افزایش مشکلات اقتصادی در ایران ذکر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد که «دشمنان» نظام تهران تلاش می‌کردند تا در قطعات حوزه موشکی ایران «خرابکاری کنند»، به‌طوری که موشک‌ها «روی هوا منفجر شود.»

گفتنی‌ست: نظام تهران اخیرا دو پرتاب ماهواره‌ای ناموفق از طریق موشک‌های ماهواره‌بر داشته است.

به‌گفته‌ی کارشناسان، در حالی که ضریب خطای سایر کشورها در این فناوری، ۵ درصد است، اما ضریب خطای پرتاب در ایران؛ بالای ۶۰ در صد است.

در این میان؛ مقامات حکومت ایران، بارها مشکلات گوناگون؛ از جمله ناموفق بودن پرتاب ماهواره؛ و نیز مسایل اقتصادی و اعتراضات ناشی از آن را برآمده از دسیسه‌های دشمن برشمرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا