تازه‌های سیاسی

وزیر خارجه آمریکا: تلاش می‌کنیم تحریم‌ها به مردم ایران صدمه‌ای نرساند

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته است که واشینگتن تلاش می‌کند رهبران نظام تهران و سازمان‌های ناقض حقوق بشر در ایران را به گونه‌ای تحریم کند که به مردم عادی صدمه‌ای نرسد.

این، بخشی از توییتر فارسی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ مایک پومپئو به پرسش یکی از کاربران ایرانی این شبکه اجتماعی‌ست که پرسیده است: چرا ایالات متحده آن دسته از نهادهای حکومت ایران را که در «نقض حقوق شهروندان» این کشور دست دارند، تحریم نمی‌کند؛ نهادهایی مانند سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و صدا و سیما؟

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ نوشته است: «نخست این رهبران جمهوری اسلامی هستند که باید از حقوق انسانی مردم خود دفاع کنند و این، باعث ناراحتی او و «صدها میلیون نفر از مردم آمریکاست که رهبران ایران از حقوق مردم خود محافظت نمی‌کنند».

بلندپایه‌ترین مقام وزارت خارجه ایالات متحده، همچنین تاکید کرده که واشینگتن «سهم خود» را در این باره با «تحریم بیش از ۱۴۰ فرد و نهاد ایرانی ادا کرده است».

وی افزوده است: آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها به گونه‌ای اِعمال شود که «به مردم عادی ایران صدمه‌ای نرسد، بلکه صرفا آن کنشگران بد و رهبران جمهوری اسلامی را مجازات کند که ایران را در طول چهل سال پس از انقلاب به مسیر شکست کشانده‌اند.»

این عضو دولت دونالد ترامپ خطاب به ایرانیان تصریح کرده است: «ما همچنان به جست‌وجو و شناسایی متخلفان و سازمان‌هایی که باعث فساد در کشورتان و وخامت شرایط زندگی‌تان شده‌اند، ادامه می‌دهیم. و زمانی که راهی را برای انجام این کار بیابیم، ایالات متحده آماده است با مردم ایران در رابطه با تحریم‌ها و کلیه مسائل مربوط به حقوق بشر در داخل ایران همکاری کند».

 

دکمه بازگشت به بالا