تازه‌های سیاسی

انتقاد مولانا فضل‌الرحمن کوهی از نیروهای نظامی و انتظامی نسبت به تداوم کشتار مرزنشینان

مولانا فضل‌الرحمن کوهی، امام جمعه پشامگ از توابع سرباز در استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به وضعیت نامساعد معیشتی در منطقه، روی آوردن مردم به سوخت‌بری را از سر ناچاری برشمرد و نسبت به پیامدهای ناشی از شلیک بی‌ضابطه و مستقیم مأموران نظامی و انتظامی به سوی شهروندان هشدار داد.

این روحانی مردمیِ اهل سنت با اشاره به حوادثی از قبیل: «جلوگیری مأموران از انتقال مجروحان به بیمارستان» اظهار داشت: «آیا چنین رفتاری با قانون، عدالت و حقوق شهروندی سازگاری دارد که از انتقال مجروحان به بیمارستان جلوگیری شود یا حتی جنازه جان‌باختگان در اختيار خانواده‌های آنان قرار نگیرد؟»

وی اضافه کرد:« نحوه‌ی برخورد نظامیان با مرزنشینان نشان از کینه و بدخواهی آنان نسبت به مردم دارد که این‌چنین به سوی شهروندان به‌طور مستقیم و بی‌هیچ ضابطه‌ای  شلیک می‌کنند».

مولانا فضل‌الرحمن کوهی خاطرنشان ساخت: «حادثه انفجار اتوبوس سپاه در مسیر خاش – زاهدان که در پی آن ۲۷ نفر کشته شدند، موجب رنجش خاطر همه مردم گردید و تمام اطیاف مردمی، این حادثه را محکوم کردند».

وی همچنین تأکید کرد: «آمار سوخت‌بَرانی که در مرز توسط ماموران نظامی کشته شده‌اند، به‌مراتب بیش از ۲۷ نفر می‌باشد؛ و اینها نیز حق حیات داشته‌اند، اما مگر از رگ مرزنشینان آب جاری می شود و از رگ نظامیان، خون؟ حال آنکه هیچ‌کس نباید به‌ناحق کشته شود، چه از مأموران نظامی باشد و چه از عموم مردم».

مولانا فضل‌الرحمن کوهی در عین حال با انتقاد از بی‌تفاوتی مسؤولان نسبت به تداوم کشتار کاسبکاران مرزی بیان داشت: «چرا مسؤولان با همه‌ی مسؤولیتی که در قبال حفظ جان، مال و آبروی مردم و ملت دارند، نسبت به تداوم قتل و کشتار مرزنشینان به دست ماموران نظامی واکنش مناسب نشان نمی‌دهند و عادلانه برخورد نمی‌کنند؟»

دکمه بازگشت به بالا