تازه‌های سیاسی

اداره اطلاعات شوش خانواده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را احضار کرد

اداره اطلاعات شوش خانواده اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان، فعال اجتماعی را احضار کرد.

گزارشها حاکی‌ست: اداره اطلاعات به خانواده این دو زندانی گفته که آنها درباره شکنجه دروغ گفته‌اند و از خانواده خواسته شده تا “رسانه‌ها را ساکت کنند.”

براساس گزارشهای رسیده آقای بخشی و خانم قلیان برای اعتراف اجباری تلویزیونی” تحت فشار هستند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در آبان ماه در اعتراضات کارگری هفت‌تپه بازداشت شده بودند و بعد از آزادی اعلام کردند که توسط وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی شکنجه شده‌اند.

اسماعیل بخشی در بخشی از این افشاگری، محود علوی؛ وزیر اطلاعات را به یک مناظره زنده تلویزیونی برای پاسخگویی درباره اِعمال شکنجه در این نهاد امنیتی فرا خواند.

همان زمان صدا و سیما اقدام به پخش فیلم “طراحی سوخته” نمود و پس از آن بود که اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در روز سوم بهمن دوباره بازداشت شدند.

اداره اطلاعات شوش، در حالی  خانواده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را احضار کرده که آنها در اعتراض به تداوم بازداشت فرزندان خود دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

موضوع شکنجه و فشار بر زندانیان عقیدتی سیاسی در ایران، از جمله مهمترین موارد نقض حقوق بشر از سوی نظام تهران است که همواره مورد اعتراض نهادهای بین المللی و حقوق بشری قرار گرفته است؛ از آن‌جمله اینکه: عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری آرش صادقی، زندانی سیاسی شده است.

آقای صادقی در زندان به سرطان مبتلا شده و مقامات اجازه درمان خارج از زندان را به او نمی‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا