تازه‌های سیاسی

احضار هاشم حسین‌پناهی، عضو شورای مکتب قرآن کردستان به دادگاه انقلاب سنندج

پرونده‌ی کاک هاشم حسین‌پناهی، عضو شورای مکتب قرآن کردستان با صدور کیفرخواست به شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب سنندج ارجاع شده است.

یکی از نزدیکان این فعال مدنی- مذهبی به واحد خبر  شبکه‌ی جهانی کلمه گفته است: صدور این کیفرخواست پیرو احضار پیشین آقای حسین‌پناهی بوده است .

به گفته‌ی این منبع آگاه، این عضو شورای مکتب قرآن کردستان باید جهت رسیدگی به پرونده‌ی اتهامی خود باید روز شنبه یازدهم اسفند ماه ۹۷ به شعبه‌ی دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج مراجعه کند.

در کیفرخواست صادر‌شده علیه کاک هاشم حسین‌پناهی، این مسؤول دفتر حاکم شرعی مردمی کردستان، به «تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی» متهم شده است.

لازم به ذکر است که بعد از اعدام رامین حسین‌پناهی، این عضو شورای مکتب قرآن کردستان، در مراسم ترحیمِ وی در مسجد جامع روستای قروچای، از توابع شهرستان دهگلان، حضور یافته و ضمن تسلیت‌گویی به بازماندگان، به ایراد سخنرانی پرداخت؛ که بلافاصله با شکایت اداره‌ی کل اطلاعات استان کردستان، به اتهام تبلیغ علیه نظام، مورد پیگرد قرار گرفت.

این در حالی‌ست کە دراین سخنرانی هیچگونە تبلیغی علیەنظام صورت نگرفتە است.

هاشم حسین‌پناهی علاوە برعضویت در شورای مکتب قرآن کردستان، از مسئولین دفتراستاد کاک حسن امینی؛ حاکم شرع مردمی کردستان، و نیز مدرس مدرسەی علوم دینی امام بخاری سنندج می باشد.

دکمه بازگشت به بالا