تازه‌های سیاسی

خانواده کاووس سید امامی خواهان حضور در تلویزیون ایران شدند

خانواده کاووس سید امامی با ارسال نامه ای به دادسرا، خواستار حضور در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و پاسخگویی به اتهامات مطروحه شدند.

پیام دَرفشان وکیل مدافع خانواده سید امامی در اینباره گفته است: درخواست رعایت حقوق قانونی برای امکان پاسخگویی به مواردی که از صدا و سیما پخش شده است را دارم.”

کاوس سید امامی یکی از بازداشتی‌های محیط زیستی بود که نوزدهم بهمن ماه سال گذشته، قوه قضائیه، به خانواده اش خبر داد که او در زندان اقدام به خودکشی کرده است.

این بازداشت شدگان تا پیش از آن متهم به جاسوسی بودند، اتهامی که وزارت اطلاعات، سازمان محیط زیست و محمود صادقی نماینده مجلس ایران آن را رد کرده‌اند.  با این حال قوه قضائیه بارها بر اتهام جاسوسی این افراد تاکید کرده است.

از سویی دیگر خبرگزاری حکومتی ایرنا روز چهارشنبه گزارش داد است که بر اساس تاریخ اعلام شده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، سومین جلسه دادگاه فعالان محیط زیست روز ۲۳ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

هشت فعال محیط زیست به نام‌های سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان، عبدالرضا کوهپایه و مراد طاهباز، بیش از یک‌ سال است که در «بازداشت موقت» سازمان اطلاعات سپاه پاسداران هستند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا