تازه‌های سیاسی

وکیل اسماعیل بخشی از افزایش اتهامات او خبر داد

فرزانه زیلابی، وکیل مدافع اسماعیل بخشی، از نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه، روز چهارشنبه خبر داد، که به موکلش سه اتهام جدید «نشر اکاذیب، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات» ‌تفهیم شده است.

به گزارش سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، ‌خانم زیلابی با اعلام این که از وکلای مورد تأیید رئیس قوه قضائیه نیست،‌ گفته است: موکلش حق دسترسی به وکیل انتخابی را ندارد.

او با استناد به میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، عدم دسترسی اسماعیل بخشی به خدمات حقوقی وکیل انتخابی‌اش را شکنجه توصیف کرده است.

وکیل مدافع آقای بخشی همچنین خبر داد: پس از انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی اسماعیل بخشی و انتقالش به بیمارستان،‌ به منظور رفع نگرانی خانواده وی، چهارشنبه گذشته خواستار ملاقات با آقای بخشی شده؛ اما با این درخواست موافق صورت نگرفته است.

او با اعلام این که دوباره در روز یک‌شنبه خواستار ملاقات خانواده این فعال کارگری با او شده، ابراز امیدواری کرد: که مقام‌های قضایی اینبار با این درخواست موافقت کنند.

اسماعیل بخشی، روز ۳۰ دی‌ماه، پس افشاگری در مورد شکنجه شدنش از سوی ماموران وزارت اطلاعات در دوران بازداشت، مجددا توسط ماموران امنیتی بازداشت گردید.

او پیشتر در روز ۲۷ آبان و در جریان اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده بود.

 

دکمه بازگشت به بالا