تازه‌های سیاسی

سعید نمکی با گرفتن رای اعتماد از مجلس وزیر بهداشت شد

بر اساس گزارش های انتشار یافته در رسانه های داخلی، مجلس شورای اسلامی به سعید نمکی، به عنوان سیزدهمین وزیر بهداشت جمهوری اسلامی رأی اعتماد داد. نمکی پس از استعفای قاضی‌زاده هاشمی، سرپرست این وزارتخانه شده بود. او پیش‌تر معاون سازمان برنامه و بودجه به ریاست نوبخت بود.

نمایندگان مجلس، امروز دوشنبه ۱۵ بهمن ،صلاحیت و برنامه‌های سعید نمکی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در صحن علنی پارلمان ایران بررسی کردند، و با ۲۲۹ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۹ نماینده حاضر، به او رأی اعتماد دادند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در حالی برای دفاع از سعید نمکی در صحن علنی مجلس حضور یافت که چند تن از مقامات دولتش از جمله اسحاق جهانگیری او همراهی می‌کردند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت ایران، بیش از یک ماه پیش از سمت خود استعفا کرد. روحانی نیز ۱۳ دی‌ماه گذشته طی حکمی ضمن موافقت با استعفای او، سعید نمکی را به عنوان سرپرست جدید وزارت بهداشت منصوب کرده بود.

حسن روحانی امروز در صحن علنی مجلس در دفاع از وزیر پیشنهادی خود به سخنرانی پرداخت و از جمله با اشاره به اینکه “طرح تحول سلامت از افتخارات جمهوری اسلامی است”، گفت: نام حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر پیشین بهداشت در کنار این طرح “ماندگار” خواهد شد.

گفتنی است، رسانه‌های ایران “اختلافات بودجه‌ای” حسن قاضی‌زاده هاشمی با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه را از دلایل استعفای او عنوان کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا