تازه‌های سیاسی

بيانيه ي جمعي از وكلاي دادگستري ايران در محكوميت زنداني شدن مصطفي ترك همداني

مصطفی ترک همدانی، وکیل کارگران تامین اجتماعی روز یکشنبه ۱۴ بهمن، جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد. این وکیل دادگستری، پیشتر با شکایت سعید مرتضوی، به خاطر آنچه “نام بردن از او در مصاحبه‌ای پیش از قطعی شدن حکمش” عنوان شده، توسط شعبه ۶۹ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۶ ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق، محکوم شده بود.

یکی از همکاران آقای ترک همدانی در گفتگو با گزارشگر هرانا، خبر بازداشت این وکیل دادگستری و انتقال وی به زندان اوین را تائید کرده است.

در همین ارتباط، جمعی از وکلای دادگستری در محکومیت زندانی شدن آقای مصطفی ترک همدانی، بیانه ای منتشر کرده اند که در بخشی از آن اینگونه آمده است: دادرسي منصفانه، عادلانه و بيطرفانه حق آقاي ترك همداني است و جاي وكيل زندان نيست بجاي سعيد مرتضوي، وكيل شاكيان زنداني شده است.

همچنین در بخش دیگری ازین بیانه ذکر شده: در هر كشوري رعايت حقوق وكيل مدافع دادگستري در نحوه ي دفاع جزو معيارهاي سنجش احترام به قانون و عدالت محسوب مي شود از سوي ديگر وكالت ،استقلال قضايي، دادرسي منصفانه و عادلانه اركان اصلي استقرار حاكميت قانون و نشان از برقراري عدالت قضايي است و نماد دموكراسي واقعي هر جامعه قلمداد مي شوند، از ديگر سو هر نوع فشار، تهديد و محدوديت براي وكلا ي دادگستري نقض اصول فوق الذكر است و موجبات خروج از عدالت قضايي خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا