اقتصادی

عضو اتاق بازرگانی ایران: از کانال مالی اروپا نباید انتظار معجزه داشت

عباس آرگون، یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران، دوشنبه ۱۵ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت است: از کانال مالی اروپا با ایران نباید انتظار معجزه داشت: «آنچه که فعلاً از سوی اروپا اجرایی شده، یک کانال محدود است و از این‌رو، نباید از آن انتظار معجزه داشت، بلکه می‌توان تلاش کرد تا تعاملات اقتصادی میان دو طرف در حوزه‌های مختلف گسترش پیدا کند.»

پنجشنبه ۳۱ ژانویه کانال مالی اروپا برای تراکنش‌های مالی با ایران موسوم به «Instex» رسماً آغاز به کار کرد. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرده بود که گام بعدی ایجاد ساز و کار مشابهی در داخل ایران است، با این هدف که تبادلات ریالی را برای طرف ایرانی تجارت با شرکت‌های اروپایی سازماندهی کند.

آلمان، فرانسه و بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی خواسته‌اند، تا فوراً تمامی لوایح مرتبط با FATF  را که اجرای کامل این سازوکار منوط به آن است را امضاء کنند.

لواحی که تعدادی از آنها با وجود تصویب در مجلس، با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد، و حال، سرنوشت آنان در دستان مجمع تشخیص مصلحت نظامی است که به تازگی، یکی از برادران لاریجانی بر مسند آن تکیه زده است.

دکمه بازگشت به بالا