تازه‌های سیاسی

برگزاری دومین دادگاه هشت فعال محیط زیست بدون حضور وکلای انتخابی

دومین جلسه دادگاه هشت فعال محیط زیست که از یک سال پیش زندانی هستند، امروز به صورت غیرعلنی و بدون حضور وکلای انتخابی آنان برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، کیفرخواست این زندانیان بیش از ۳۰۰ صفحه است و در جلسه روز شنبه دادگاه بخش دیگری از آن قرائت شد.

تاریخ جلسه بعدی دادگاه اعلام نشده است.

خبرگزاری ایرنا نوشته که در این جلسه دادگاه نیز مانند اولین جلسه، سه تن از وکلای «مورد اعتماد قوه قضائیه» که قاضی بازنشسته هستند، حضور داشتند.

در همین حال محمد حسین آقاسی، وکیل سام رجبی، گفته که برای جلسه دوم دادگاه از او دعوت نشده است.

حضور وکلای مورد اعتماد قوه قضائیه در جلسه دادگاه و دعوت نشدن از وکلای انتخابی در حالی‌ست که پیش از این؛ رئیس و دیگر مقامات قوه قضائیه اعلام کرده بودند، وکلای مورد اعتماد قوه قضائیه تنها در مرحله بازجویی حضور دارند و متهمان سیاسی و امنیتی می‌توانند وکلای مورد نظر خود را برای دادگاه معرفی کنند.

قوه قضائیه ایران چند ماه پیش فهرستی از «وکلای مورد تایید» خود را به دادسراها اعلام کرد که بر اساس آن، متهمان پرونده‌های سیاسی و امنیتی تنها از میان افراد این فهرست می‌توانند وکیل انتخاب کنند.

پیش از این گزارش شده بود که ابوالقاسم صلواتی، قاضی پرونده هشت فعال محیط زیستی، از سام رجبی خواسته که محمد حسین آقاسی، وکیل خود را عزل کند.

در همین رابطه گزارش شده که نیلوفر بیانی، از فعالان محیط زیستی بازداشت‌شده اعلام کرده که در زندان به او آمپول زده‌اند  و تحت فشار و تهدید بوده است.

دکمه بازگشت به بالا