سیاسیمقاله

اداره بيست حوزه علميه در كشورهاي ديگر توسط رهبر رژیم حاکم بر ایران

 

?بابک‌داد
✍️«مردمی بودند كه گرسنگی و فقر آنها را به تن‌فروشی و اعتياد کشانده بود و با هر خبر از گرانی قيمتها، رنگ از رويشان می‌پريد و سفره‌شان مدام كوچكتر می‌شد. اما عده‌ای از همين مردم، «وجوهات شرعی» خود را به رهبر می‌دادند تا حقوق ماهيانه‌ی ميلياردها تومانی طلبه‌هايش را تأمين كند!» آيا اين داستان ماست كه سالها بعد روايتش خواهند كرد؟

✍️پنج سال قبل در چنین روزی؛ گلپايگانی رئيس دفتر رهبر گفت: “آيت‌الله خامنه‌ای ماهیانه ۱۸ ميليارد تومان شهريه به طلبه‌ها می‌پردازد!”
ماهی ۱۸ هزار ميلیون تومان! (از آن روز تا امروز شصت ماه گذشته، اگر همان رقم را محاسبه کنیم رهبر همین پنج سال «یکهزار و هشتاد میلیارد تومان» به طلبه‌ها حقوق داده‌ است!)

✍️گلپایگانی تأكيد كرده بود كه تمام اين پولها را از “وجوهات شرعی مردم” مثل خمس و زكات به طلبه‌ها می‌پردازيم و ″حتی يك ريال آن هم حكومتی نيست”!

✍️اگر او دروغ گفته و «خزانه‌ی كشور» را خرج طلاب می‌كنند؛ وای بر ما كه چنين حكومت دزد و دروغگويی را هنوز تحمل می‌كنيم. و اگر هم راست گفته باشد و تمام اين پولهای كلان از «وجوهات شرعی مردم» تأمين می‌شود كه هزار افسوس بر ما! مثل آن عقاب تیر خورده‌ایم که “پرِ خويش” را در تيری كه بر بدنمان زده‌اند ديده‌ايم و عده‌ای هنوز هم دارند به صياد خويش خمس و زکات می‌دهند تا «نسل بعدی صيادان» فرزندان ما را پروار کنند!

✍️روز ۲۸ شهریور سال ۹۱ یوسف طباطبایی امام جمعه اصفهان گفت: رهبر مسئولیت اداره و تأمین مخارج «طلبه‌های شیعه» در بیست حوزه علمیه در سوریه، لبنان، پاکستان و دیگر کشورهای آفریقایی را نیز بر عهده دارد و بودجه‌ی تمام آنها به طور مستقیم از سوی رهبر تامین می‌شود!

سال ۱۳۹۰ نیز دولت احمدی‌نژاد اعلام کرده بود ۷۶۰ میلیارد تومان از خزانه به حوزه‌های علمیه کمک کرده است! خبری که با جنجال‌های فراوانی همراه شد؛ اما به زودی از یادها رفت. مثل خبرهای فراوان دیگری که از یادها می‌روند!

✍️نمی‌دانم سالها بعد درباره‌ی ما چگونه قضاوت خواهند کرد؟ مردمی بودند كه «پرِ خویش را در تیر دیدند، اما» و…

منبع : کانال نویسنده

? نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه شبکه جهانی کلمه نیست.

? مقاله هاى منتشر شده تنها بازتاب دهنده نظر نويسنده آن است.

دکمه بازگشت به بالا