تازه‌های سیاسی

احمد خاتمی: فرمان فضای مجازی باید به دست نظام باشد

احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان، با اشاره به اعتراف مسئولان، که %۸۰ فضای مجازی را در اختیار آمریکا می‌دانند، اعلام کرد: که باید فرمان فضای مجازی به دست نظام جمهوری اسلامی باشد.

امام جمعه موقت تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: « متعهدان به انقلاب و جوان‌های حزب‌اللهی، باید وارد فضای مجازی شوند و پاسخِ طرفداران پهلوی را بدهند».

خاتمی در ادامه این گفت‌و گو اضافه کرد: «آمریکا با این فناوری می‌خواهد همه دولت‌های جهان را متضرر کند و دولت در دولت ایجاد نماید».

این عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان همچنین مدعی شد: «ما معتقد به فیلتر کردن فضای مجازی نیستیم. بلکه معتقد به فیلترکردن فضای مجازی‌ای هستیم که فرمانش دست آمریکاست.»

این عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان از مسئولان خواست فضای مجازی را بومی کنند و اینترنت ملی را سامان دهند تا کنترل آن از دست آمریکا خارج شود.

گفتنی است: حسن روحانی، به تازگی با انتقاد از فیلترینگ در ایران از نبود رسانه آزاد در ایران خبر داده و دلیل هجوم ایرانیان به فضای مجازی را خواسته آنها برای دسترسی به اطلاعات آزاد عنوان کرده است.

اظهارات مقامات حکومت تهران درباره فضای مجازی در حالی‌ست که فیسبوک، توییتر و تلگرام در ایران فیلتر هستند و زمزمه هایی درباره فیلتر شدن اینستاگرام نیز شنیده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا