تازه‌های سیاسی

احمد خاتمی: خبرگان هیچ شخصی را به عنوان جانشین خامنه‌ای در نظر نگرفته است

احمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان اظهار داشته: که این مجلس هیچ شخصی را به عنوان گزینه رهبری آینده در نظر نگرفته است. او سال گذشته، در یک نشست خبری در قم به شکل‌گیری کارگروه تعیین رهبری در خبرگان اشاره کرده بود.

احمد خاتمی که سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان نیز هست، تاکید کرده: که از سخنان سال گذشته او سوءاستفاده شده، و منظور او تدبیر خبرگان درباره رهبری بوده است.

او تاکید کرده که رهبر نظام «در با نشاط‌ترین وضعیت خود» قرار دارد و اهل ورزش و پیاده‌روی‌ست، اما «طبیعی‌ست که باید به فکر آینده نظام هم بود.»

آقای خاتمی همچنین بیان داشت که فرد خاص یا افرادی برای این موضوع مطرح نشده‌اند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان، در عین حال به تدوین آیین‌نامه‌ا‌ی برای خبرگان در دو سال اخیر اشاره کرده و گفته است: این آیین‌نامه بر اساس ویژگی‌هایی که قانون اساسی برای رهبر در نظر گرفته و و نیز بنا بر درخواست علی خامنه‌ای برای تعیین شاخص‌های مدیر و مدبر و شجاع بودن رهبر، نوشته شده است.

احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنانش گفته که کار مجلس خبرگان در مسائل روز «تقویت رهبری»‌ست و در سال‌های گذشته، به خصوص در جریان حوادث سال ۸۸، مجلس خبرگان رهبری تمام‌قد به حمایت از رهبر برخاسته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفته: «تنها شخصیتی که در حال حاضر لباس رهبری بر قامت او زیبنده است، فقط و فقط؛ آقای خامنه‌ای‌ست».

در سال‌های اخیر با افزایش سن علی خامنه‌ای و انتشار گزارش‌هایی درباره بیماری او موضوع تعیین جانشین برای او مطرح شده است. از تعدادی از افراد همچون: ناصر مکارم شیرازی، صادق لاریجانی و محمود هاشمی شاهرودی نیز به عنوان گزینه‌های احتمالی نام برده شده است.

محمود هاشمی شاهرودی اخیرا درگذشت.

دکمه بازگشت به بالا