تازه‌های سیاسی

قوت گرفتن بحث ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه نظام

محافل مطبوعاتی و شخصیت های نزدیک به قدرت در نظام جمهوری اسلامی، احتمال ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه را قوی می دانند .

دراین راستا و در جدیدترین اظهارات، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، این  احتمال را قوی دانست و گفت: در حال حاضر قوی ترین سناریو و احتمال برای ریاست قوه قضائیه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی است؛ این گمانه زنی ها در محافل و مجالس  مورد بحث و بیان است، اما هنوز در این باره به طور قطع تصمیم گرفته نشده است.

این گفته ها در حالی بیان می شود که پیشتر سایت «خبرآنلاین» نزدیک به علی‌لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در گزارشی ارزیابی کرده بود :«برخی معتقدند با توجه به اینکه انتخاب رئیس قوه قضاییه در این دوره قریب به یقین از درون قوه صورت می‌گیرد محتمل‌ترین گزینه با توجه به سوابق مشخص و روشن، ابراهیم رئیسی خواهد بود».

گفتنی است ابراهیم رئیسی در بیش از سه دهه گذشته در دستگاه قضایی ایران فعالیت داشته است و از او به عنوان یکی از عاملان بزرگترین کشتار مخالفان جمهوری اسلامی در تابستان سال ۱۳۶۷ نام برده می‌شود.

وی در حال حاضر تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده دارد و از اعضای مجلس خبرگان نیز به شمار می رود. رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ نامزد شد که در رقابت با حسن روحانی ناکام ماند.

 

دکمه بازگشت به بالا