تازه‌های سیاسی

اشپیگل: سیاست اتحادیه اروپا در قبال ایران دچار تناقض است

تحلیلگر “اشپیگل” می‌نویسد فعالیت‌های بزهکارانه رژیم ایران در اروپا، اتحادیه اروپا را به سوی اتخاذ سیاستی متناقض کشانده است: درحالی که می‌خواهند راهی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا بیابند، خود تحریم‌هایی جدید وضع می‌کنند.

سایت “اشپیگل” در مقاله‌ای به قلم کریستوف سیدو، کارشناس خاورمیانه‌ این نشریه آلمانی، (دوشنبه ۲۱ ژانویه) سیاست اتحادیه اروپا در برابر ایران را “متناقض” خوانده است.

آقای سیدو معتقد است که سیاست کشورهای اروپایی در برابر ایران دچار تناقض شده چون از سویی می‌کوشند راهی بیابند تا با وجود خروج آمریکا از برجام، توافق اتمی با ایران را نجات دهند و از سوی دیگر به دلیل فعالیت‌های بزهکارانه‌ رژیم ایران، چون قتل، تلاش برای سوءقصد و حملات سایبری، خودشان مجبور به اعمال تحریم علیه ایران شده‌اند.

به گفته این نویسنده، فعالیت‌های رژیم ایران در اروپا برای مدتها و تا حد زیادی بدون جلب توجه ادامه داشته است. درست در ماه‌های پس از مه ۲۰۱۸ که دونالد ترامپ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و اتحادیه اروپا به شدت در تلاش بود تا توافق اتمی با ایران را نجات بدهد، چندین مورد فعالیت دستگاه اطلاعاتی ایران در اروپا فاش شد که قتل‌های سیاسی، تلاش برای سوء قصد و جاسوسی را در بر می‌گرفت.

۳

دکمه بازگشت به بالا