تازه‌های سیاسی

روزنامه سپاه، روحانی را به عوام‌فریبی متهم کرد

روزنامه جوان، از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران، در انتقاد از سخنان حسن روحانی، در وزارت ارتباطات، رئیس دولت ایران را به عوام‌فریبی متهم کرد.

این روزنامه نوشته است: «روحانی ترجیح می‌دهد به وزارت ارتباطات برود و از فیلترینگ سخن بگوید. فیلترینگ اصلی، رفتن به وزارت ارتباطات و سخن گفتن از تلگرام و شعر و موسیقی و قصه رادیو و رضا شاه و ادعای نداشتن رسانه آزاد است»

در ادامه اتهامات این روزنامه سپاه به حسن روحانی آمده است: از آزادی  برباد رفته در رسانه می‌گویید، تا کسی از آورده‌های برجام نپرسد. از شادی‌های فانتزی مردم در فضای مجازی می‌گویید: تا کسی از شادی‌های واقعی داشتن درآمد مناسب و بازار بدون تورم حرفی نزند. خود به خود، مَسکن و معیشت و اشتغال و استقلال را فیلتر می‌کنید و از شعر و ترانه و غزل می‌گویید.»

گفتنی‌ست: حسن روحانی، یکم بهمن در سخنانی در وزارت ارتباطات خواهان کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی شده و گفته بود: «نه مسدود کردن و نه رها کردن این فضا ما را به مقصد نمی‌رساند».

حسین شریعتمداری نیز در سرمقاله‌ای در روزنامه کیهان روحانی را متهم کرده که در پی ترویج یک حکومت عُرفی بر اساس خواسته‌های آمریکاست و نظرات او حتی از واتیکانیسم هم خطرناک‌تر است.

از سوی دیگر؛ برخی از تحلیل‌گران با اشاره به هم‌سو بودن سیاست‌های کلی دولت و سپاه، طرح این انتقادات و اتهامات را تلاش حاکمیت برای القای آرامش به جو ملتهب اجتماعی در ایران، و همچنین احیای مجدد دو جناح اصلاح طلب واصولگرا، پس از اعتراضات سراسری دی ماه عنوان کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا