تازه‌های سیاسی

روحانی: رسانه آزاد نداریم؛ با فیلتر کردن همه ضرر کردیم

حسن روحانی، ریيس‌ جمهوری ایران، که پیشتر، تلگرام در ایران به دستور او فیلتر شده بود، حال در انتقاد از سیاست فیلترینگ، گفته است: نتیجه این اقدام‌ها به ضرر همه مردم و گروه‌های سیاسی بوده است.

آقای روحانی روز دوشنبه اول بهمن‌ماه در دیدار با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: « فکر می‌کردیم این ابزارهای ارتباطی تحت فرمان ماست، که دستور بدهیم فیلتر شوند. پس از فیلترشدن، چه کار باید بکنیم؟ فیلترشکن‌ها روزانه شدند، چه می‌کنیم؟ نتیجه این اقدامات چه شد؟ همه ضرر کردیم.»

رئیس جمهوری ایران در این دیدار، همچنین از قوه‌قضاییه تلویحا انتقاد کرد و گفت: «فکر می‌کردیم اگر یک نفر روی یک کاغذی بنویسد (تحت هر عنوانی) یا قوه‌ای دستور فیلترینگ را ابلاغ کند و مخابرات و دستگاه‌ها از ترس خود آن را اجرا کنند، همه چیز درست می‌شود.

اشاره ریيس‌ جمهوری ایران به صدور دستور فیلترینگ تلگرام است که ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صادر شد.

با این حال، عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی، بعدتر فاش کرد که تلگرام نخستین بار در جریان اعتراض‌های دی‌ماه ۹۶، با دستور حسن روحانی فیلتر شده است.

ریيس‌ جمهوری ایران در سخنرانی تازه اش اما می گوید: مخابرات از روی ترس دستور فیلترینگ را اجرا می‌کند. مسئله ای که خبر از قدرت دولت های موازی می دهد.

حسن روحانی در بخشی دیگر از صحبت هایش، در انتقاد از فقدان رسانه‌های خصوصی در ایران اعلام کرده است: «رسانه آزاد نداریم، فقط رسانه و رادیو تلویزیون دولتی داریم».

دکمه بازگشت به بالا