اقتصادی

افزایش ۲۰ درصدی دستمزدها، کارگران را از زیر خط فقر نجات نمی‌دهد

سیده فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون کارگری و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، افزایش ۲۰ درصدی دستمزد را در سال آینده، برای تامین هزینه‌های زندگی کارگران ناکافی دانست.

به عقیده او، با ادامه وضع موجود، قطعا کارگران از زیر خط فقر نجات نخواهند یافت و با مشکلات جدی مواجه خواهند شد؛ زیرا حقوقشان زیر دو میلیون تومان است.

در ماه‌های اخیر با نوسانات نرخ ارز و تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بسیاری از کارخانه‌ها به تعطیلی کشانده شده است و تعداد بی‌شماری کارگر بیکار شده‌اند.

این مشکلات درحالی گریبان گیر کارگاران در ایران شده، که گرانی بی‌سابقه همه اجناس و کالاها نیز به شدت قدرت خرید مردم را پایین آورده است.

گفتنی است، بر اساس گزارش های منتشره، قرار بود روز (بیست و سوم بهمن ماه) جلسه سه‌جانبه کمیته دستمزد در ارتباط با به‌روزرسانی سبد معیشت خانوار تشکیل جلسه دهد، اما این امر به دلیل غیبت نامشخص کارفرمایان میسر نشد.

به گفته علی خدایی یکی از عضای کارگری شورای عالی کار،  قرار بود جلسه بعدی کمیته دستمزد در تاریخ  بیست و هشتم  یعنی دیروز برگزار شود.

با این حال، دیروز این جلسه برگزار نشد؛ اما معاون امور روابط کار وزیر کار، درباره زمان تعیین دستمزد سال آینده با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال اظهار داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، انشاالله تا پایان اسفند موضوع تعیین دستمزد ۹۸ کارگران نهایی می شود تا مذاکرات دستمزد به بعد از سال موکول نگردد.

دکمه بازگشت به بالا