تازه‌های سیاسی

جلوگیری از انجام مراسم عزاداری پوران شریعت‌رضوی، همسر شریعتی در حسینیه ارشاد

احسان شریعتی، فرزند علی شریعتی؛ در حاشیه مراسم تشییع پیکر مادرش، پوران شریعت رضوی گفته است:  مسئولان اجازه ورود عزاداران به حسینه ارشاد را نداده‌اند. وی همچنین هشدار داده، که حاضران در تشییع پیکر همسر علی شریعتی، در خیابان بر پیکر او نماز خواهند گذاشت.

او در این هشدار، از علی شریعتی با عنوان «معلم انقلاب» یاد و تصریح کرده که «اگر ساختمان ارشاد را انتخاب کردیم، و امروز می‌گویند: حق ورود ندارید شرم بر ما.»

آقای شریعتی اضافه کرد: «ما امروز اینجا آمده‌ایم تا نیمه دیگر شریعتی را تشییع کنیم. پیکر او خواهد آمد و ما همین جا در خیابان شریعتی برای او نماز خواهیم خواند.»

اندکی پس از اظهارات فرزند علی شریعتی، محمدعلی ابطحی رئیس دفتر خاتمی در دولت موسوم به اصلاحات در توئیتی نوشت که «کنار همان خیابان “شریعتی” ایستادیم و نماز خواندیم».

عیسی فرهادی، فرماندار تهران در این باره مدعی شده است: مجوز این عزاداری صادر شده بود. اما عدم هماهنگی خانواده متوفی با هیأت امنای حسینیه ارشاد، باعث بروزاین مشکل شده است».

پوران شریعت‌رضوی نویسنده و صاحب دکترای ادبیات فارسی از دانشگاه سوربون فرانسه بود.

علی شریعتی نیز که از پیونددهندگان تفکر شیعی با جنبش‌ها و فعالیت‌های سیاسی معاصر ایران شمرده می‌شود، کتاب «تشیع صفوی و تشیع علوی» را در کارنامه خود دارد.

دکمه بازگشت به بالا