تازه‌های سیاسی

وزیر اطلاع‌رسانی یمن، از لبنان خواست تا دخالت‌های حزب‌الله در امور داخلی یمن را متوقف سازد

معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن؛ از دولت جدید لبنان خواست تا دخالت‌های حزب الله در امور داخلی یمن را متوقف ساخته و کارشناسان و جنگجویان حزب الله را از این کشور خارج کند.

این مقام دولت یمن، شامگاه جمعه با انتشار ویدیوئی؛ از حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در شبکه اجتماعی توئیتر که در آن به حضور عناصری از حزب‌الله لبنان در یمن اذعان کرده، واکنش نشان داد.

آقای الاریانی اظهار داشت: «حمایت مستقیم حزب‌الله لبنان از گروه‌های شبه‌نظامی حوثی واضح و آشکار است و این حمایت؛ نه فقط در اظهارات حسن نصر الله، بلکه از طریق حضور کارشناسانی در زمینه ساخت موشک، مین و تله‌های انفجاری و نیز حضور تبلیغاتی شبه‌نظامیان حوثی در میادین و حومه جنوبی بیروت از طریق پخش شبکه‌های ماهواره‌ای، کاملا  مشخص است».

وزیر اطلاع‌رسانی یمن، در توئیت دیگری تأکید کرده است: «از دولت لبنان می‌خواهیم تا دخالت‌های حزب‌الله در امور داخلی یمن را متوقف سازد و کلیه کارشناسان و جنگجویان حزب‌الله را از این کشور خارج کند».

قابل به اشاره است: پارلمان لبنان، به دولت جدید این کشور به ریاست سعد الحریری که بر سیاست اصل تفکیک‌پذیری در رویارویی با بحران‌های منطقه مبتنی‌ست، رای اعتماد داده و این، در حالی‌ست که دولت جدید لبنان شامل وزیرانی از حزب‌الله و تعدادی از هم‌پیمانانش می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا