تازه‌های سیاسی

وزیر خارجه آمریکا: هر پولی به رژیم ایران برسد، خرج شرارت می‌شود

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در گفت‌وگو با رادیوفردا که در حاشیه نشست ورشو انجام شد، تصریح کرد: «هر پولی به حکومت ایران برسد، دست آخر به قاسم سلیمانی خواهد رسید و خرج شرارت می‌شود».

بلندپایه‌ترین مقام وزارت خارجه آمریکا، در این گفت‌وگو تاکید کرد: در نشست ورشو، «هیچ کشوری مسئله واقعی بودن تهدید ایران را انکار نکرد».

او اضافه کرد: که کشورهای خاورمیانه به این شناخت رسیده‌اند که شهروندان‌شان در معرض تهدید نظام تهران هستند. وزیر خارجه دولت واشنگتن تأکید کرد: «وقتی در مورد حزب‌الله حرف می‌زنیم، باید در مورد ایران بحث کنیم. و هنگامی که صحبت از شرارت حوثی‌ها در یمن می‌شود، باز هم باید در مورد ایران سخن گفت».

مایک پومپئو همچنین ادامه داد: «از هر پولی که در دست نظام تهران قرار بگیرد، برای درست کردن گرفتاری واقعی برای مردم ایران استفاده می‌شود».

وی در این گفت‌وگوی اختصاصی، همچنین تصریح کرد که ایالات متحده مصمم است مطمئن شود که صدای مردم ایران شنیده می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به شروط ۱۲گانه‌ای که پیشتر برای پیوستن ایران به جامعه جهانی برشمرده بود، تأکید کرده که خواسته واشنگتن «تغییر در رفتار حکومت ایران» است و «ما می‌خواهیم کردار ایران مانند یک کشور معمولی باشد».

او اضافه کرد: «اینکه این رفتارها چگونه باید تغییر کند، در نهایت مسئله‌ای‌ست که به مردم ایران مربوط می‌شود. این، مردم هستند که خواسته‌های خود را مطرح؛ و قدرت خود را اِعمال خواهند کرد».

مایک پومپئو اظهار داشت: «مردم ایران هوشمند و توانمند هستند و از تاریخ غنی و ژرفی برخوردارند. آنها کاملاً توانایی مدیریت امور کشورشان را دارند. لذا هدف تغییر رفتارهایی که ما به دنبال آن هستیم، به وجود آوردن امنیت در سرتاسر خاورمیانه و زندگی بهتر برای مردم ایران است».

دکمه بازگشت به بالا