تازه‌های سیاسی

دور تازه‌ی تجمعات اعتراضی فرهنگیان و معلمان در شهرهای مختلف کشور

فرهنگیان و معلمان کشور صبح پنجشنبه ۲۵ بهمن طی دور تازه ای دست به تجمعات اعتراضی زدند. در این ارتباط، شهر های مختلف کشور از جمله کرمانشاه، سنندج، اردبیل، مشهد، ارومیه و مریوان شاهد تجمعات اعتراضی معلمان بود.
این اعتراضات با فراخوانی از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، برگزار شد.
به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، عُمده‌ی مطالبات فرهنگیان و معلمان معترض، آزادی معلمان دربند، یکسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین، تامین بیمه تکمیلی کارآمد، حقوق بالاتر از خط فقر، اجرای طرح رتبه بندی، آموزش رایگان برای دانش‌آموزان و بهسازی مدارس است .
در همین ارتباط ، تجمع فرهنگیان در مشهد نیز با حضور هاشم خواستار برگزار شد.
در ویدیوهایی که از این تجمع منتشر شده یکی از معلمان معترض طی سخنانی می‌گوید: «سیستم آموزش و پرورش طی ۴۰ سال گذشته نشان داده است که هدفش تخریب آموزش و پرورش بوده است. وی می افزاید: دانش‌آموزان بی‌انگیزه شده اند و درس خواندن را کار عَبَث و وقت تلف کردن می‌دانند».
گفتنی است که این اعتراضات چندمین دور از تجمع فرهنگیان کشور به شمار می رود. تجمع مسالمت آمیز معلمان و فرهنگیان کشور از سوی بسیاری از نهادهای بین المللی مورد حمایت واقع شده است. چندی پیش وزارت خارجه آمریکا هم از اعتصاب سراسری معلمان و کامیون‌داران و حق مردم ایران برای بیان مسالمت آمیز خواسته هایشان حمایت کرد.

دکمه بازگشت به بالا