تازه‌های سیاسی

بوکسور ایرانی اعزامشده به اتریش، تقاضای پناهندگی داد

«مبین کهرازهی» بوکسور اهل سیستان و بلوچستان، که در وزن ۸۱ کیلوگرم مبارزه می‌کند، با ورود تیم ملی بوکس ایران به فرودگاه اتریش، ناگهان ناپدید شد، و ساعت‌ها تلاش کادر فنی و سرپرست تیم برای پیدا کردن وی سودی نداشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران، در واکنش به ناپدید شدن ملی‌پوش این رشته در فرودگاه اتریش اظهار داشت: «با همکاری سفارت تهران، پیگیر وضعیت بوکسور کشورمان هستیم و اگر او قصد پناهندگی داشته باشد، به کشور خود خیانت کرده است».

وی در عین حال؛ درباره انگیزه‌های احتمالی پناهنده شدن ورزشکاران ایرانی در جریان اعزام به اروپا هیچ توضیحی نداد.

رییس فدراسیون بوکس ایران با اشاره به جوان بودن این ورزشکار و امکان اینکه فریب خورده و به یک کشور اروپایی پناهنده شده باشد، اظهار داشت: «قطعا او نیز یک سال بعد مثل ورزشکارانی که در رشته‌های مختلف رفته‌اند، پشیمان خواهد شد».

روزنامه قانون پیش از این درباره مهاجرت ورزشکاران ایرانی نوشته بود: «خروج ورزشکاران ایرانی همانند مساله فرار مغزهاست و برای ایران تبعات بد بسیاری به همراه دارد».

گفتنی‌ست: شرایط نامساعد اقتصادی در ایران، امید به فعالیت و زندگی در کشور را از بسیاری از شهروندان سلب کرده و ایران را در کنار کشورهای جنگ‌زده‌ی افغانستان و سوریه، در صدر کشورهای مبدأ از نظر مهاجرت قرار داده است.

دکمه بازگشت به بالا