تازه‌های سیاسی

پمپئو: حضور فرزندان مقام‌های ایران در آمریکا را بررسی می‌کنیم

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ در حال بررسی موضوع حضور فرزندان مقام‌های رژیم ایران در آمریکاست.

بلندپایه‌ترین مقام وزارت خارجه آمریکا در ویدیویی که در حساب توییتری فارسی این وزارت‌خانه ایالات متحده منتشر شده، آمده است: «این موضوع که مقام‌های ایرانی اعضای خانواده‌شان را به خارج می‌فرستند برای ما هم آزاردهنده است.»

صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به کاربران فضای مجازی بود که پرسیده بودند: «چرا آمریکا در مورد فرزندان و خانواده‌های مقام‌‌های رژیم در آمریکا کاری نمی‌کند؟»

پومپئو گفته است: «همان‌هایی که دارند زندگی مردم ایران را نابود می‌کنند بچه‌های خودشان را به خارج می‌فرستند؛ چون پول مردم ایران را دزدیده‌اند و از راه فساد، پول‌شان را گرفته‌اند و به مردم خوب و زحمت‌کش ایران لطمه زده‌اند.»

او اضافه کرد: «فرزندان مقام‌های ایرانی با پول مردم ایران مشغول «تحصیل و خرید» در آمریکا هستند.

از جمله افرادی که همواره  مورد انتقاد قرار گرفته، معصومه ابتکار، معاون فعلی ریاست جمهوری است. ابتکار سخنگوی دانشجویان تسخیرکننده سفارت آمریکا در تهران در آبان ۱۳۵۸بود، اما فرزند او در آمریکا مشغول تحصیل است.

موضوع حضور فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر از جمله آمریکا همواره بحث‌برانگیز بوده است.

شمار زیادی از مقام‌های ایرانی نیز در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل‌ کرده‌اند. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه؛ علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی؛ و امیرحسین زمانی‌نیا، معاون فعلی وزارت نفت از این جمله‌اند.

دکمه بازگشت به بالا