تازه‌های سیاسی

بازداشت تعداد پرشماری از شهروندان توسط نیروهای امنیتی در خوزستان

خبرگزاری هرانا از بازداشت تعداد پرشماری از شهروندان در استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی خبر داده است.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته، و همزمان با سفر محمود علوی، وزیر اطلاعات به استان خوزستان تعداد پرشماری از شهروندان ساکن منطقه ملاشیه اهواز و شهرستان شادگان در این استان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند.

در حالی که منابع محلی تعداد افراد بازداشت‌شده را ده‌ها تن تخمین می‌زنند، اسامی ۲۷ تن از بازداشت‌شدگان که بیشتر آنها شهروندان عرب هستند، تاکنون احراز شده است.

به‌گزارش هرانا؛ هرچند نزدیکان برخی از این افراد می‌گویند که آنها در زمینه مسائل مذهبی فعال بوده‌اند، اما در عین حال؛ از دلایل بازداشت این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران در جریان سفر به خوزستان، در مصلای شهر شوش از شناسایی و بازداشت «تیم‌هایی» خبر داده بود که به‌ادعای وی؛ «تلاش‌های زیادی برای به چالش کشیدن امنیت کشور» انجام داده‌اند.

پیشتر شبکه جهانی کلمه گزارش داده بود که سه شهروند عرب اهل شهرستان حمیدیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.  جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان دشت آزادگان دلیل این بازداشت عنوان شده بود.

گفتنی‌ست: روند اعتراضات و تحولات مدنی و مذهبی در خوزستان، نگرانی و اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی را در پی داشته است.

دکمه بازگشت به بالا