تازه‌های سیاسی

«آشوب، درگیری و شلیک گلوله» در زندان زنان قرچک ورامین

برخی گزارش‌ها از زندان قرچک در ورامین، حاکی‌ست که در این زندان درگیری‌هایی به وقوع پیوسته، و ماموران گارد زندان، شماری از زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار داده و همچنین از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

در این رابطه؛ محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس در تویتی نوشت: «اخبار منتشره از زندان قرچک نگران‌کننده است؛ با شماره هر یک از مسئولان ذیربط که تماس می‌گیرم، در دسترس نیستند».

سایت «مجذوبان نور» از «شدت گرفتن بحران در زندان زنان قرچک» خبر داده  و افزوده است: «مأموران زندان برای پایان دادن به بحران، به شلیک گلوله متوسل شده‌اند».

بر پایه‌ی این گزارش؛ «آشوب که از بند یک زندان قرچک آغاز شده، به بندهای دیگر زندان نیز کشیده شده است و مأموران گارد زندان که همگی مرد هستند، زنان زندانی را مورد ضرب و جرح شدید قرار داده‌اند».

«زندانیان بندهای دیگر زندان قرچک، از مشاهده شعله و دود در بند یک این زندان خبر داده‌اند».

به نوشته «پایگاه خبری فرهنگی دراویش گنابادی» این «آشوب» به دنبال «وخامت حال یک زندانی زن آغاز شده، اما رئیس زندان قرچک علت شورش را خبر عفو زندانیان عنوان کرده است».

طبق این گزارش؛ «از وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی؛ از جمله: زنان درویش زندانی که در زندان قرچک محبوس هستند، اطلاعی در دست نیست».

 

دکمه بازگشت به بالا